Kväll



Älgjakten är slut för i år. Hälge kan andas ut, han har klarat sig igen.

För övrigt finns inte mycket att säga.

Lovis har varit grinig hela dagen om inte jag har suttit precis bredvid. Det har smittat kan jag säga, nu är jag också grinig. Tröttheten ligger forfarande som dimma runt huvudet, och imorgon är det dags att gå till jobbet igen.


 

Tre dagars arbete sen "ledig helg" vilket betyder älgköttshantering hela lördag dag och sedan firande av en riktigt piggelin 80-åring på kvällen.

Martins mormor fyller år och det ska firas på riktigt. Först bjuder hon oss på mat på Dömle Herrgård, sedan blir det fest långt in på natten hos dem. Ser verkligen fram emot detta, släktingar från dalarna och Stockholm kommer och de träffar vi ju inte så ofta. Vi ska därför sova sista natten för i år i husvagnen, ingen vill köra...

Spontant verkar det som att helgen blir allt annat än lugn och fridfull. Jag vill ha vila, jag vill ha sömn, jag vill ha en städerska och en nanny.

Jag vill ha en ny garderob, (jo jag har en ny garderob men nu syftar jag på innehåll), nya badrum och guldbyxor.

När jag ändå önskar vill jag även ha två utlandssemestrar per år och platt mage utan att göra situps.


Anden, är du där...?


Kommentarer
Postat av: Madelene

Fast vi ska till Solbacka Gästiveri....Dömle tog inte emot andra sällskap än Bröllop på Lördagar! ;)

2008-10-14 @ 19:44:50
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: K

Jaaaaaaaaaaaa, jag är häääär...din önskan är uppfylld kära Maria.

Hälsningar Anden



:-D

2008-10-14 @ 22:00:42
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: Marina

Du är däremot hjärtligt välkommen att följa med på JULBORD till Dömle Herrgård den 29/11, alltså första advent så DÅ får du komma dit istället. Det är väl inte så himla lätt och hålla ordning på allt heller....såna pettitesser;-). Vi ses på lördag, på din födelsedag!!!

Kram svägerskan

2008-10-14 @ 22:06:22
Postat av: Maria

Jaha, Solbacka, kul att få veta det innan jag står vid dörren på dömle....

- Tack Marina för inbjudan, låter mumsigt värre=)

- Tack anden, när var leveransen beräknad... Något restnoterat?

2008-10-15 @ 12:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0