Måndag

Så var det måndag igen och jag har ledig dag, skönt!

Har varit ute och mockat nu på morgonen för hästarna står fortfarande inne. Om en stund kommer Jörgen Hovslagare hit och ska pyssla med dem lite.
Han är en glad prick som verkligen gillar sitt jobb. Han har ett sätt som hästarna bara älskar så Maja brukar stå och snurra runt sin mule i hans hår när han håller på med hennes framhovar. När han raspar bak står hon och sover, så sött!

Havanna hade varit barfota barn ganska länge så första gången hon skulle skos här hos oss, dansade hon ganska våldsamt på stallgången. Han tittade på henne länge, länge.
Sedan sa han; Visst, du är starkare, men jag är smartare. Jag kan bryta ner dig ändå. Men vi gör så här.....
Han satte sig på huk, tog upp en hov och skodde utan att hålla i alls. Ponnyn stod som ett tänt ljus. Då vann han mitt fulla förtroende och jag vill aldrig byta hovslagare!

Kan tillägga att Lovis dyrkar honom och pratar öronen av honom när han är här....

Kommentarer
Postat av: Madelene

Pratar inte Lovis öronen av alla, hehe! Lillcharmaren! Du får gärna se till så våra framtida barn får genen som får henne att vilja gå å sova tidigt! ;) Kom på att vi glömde hämta Melkers älgben, om ni vill så kan ni väll frysa ner det så tar vi det nästa gång, lr så ger ni det till mamma och pappa så får de frysa ner det! Tack för i Lördags, det var jättetrevligt förresten! Kram

2008-10-20 @ 10:56:56
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0