Söndag

Vilodagen.

Lovade mig själv igår att det ska bli just det, en vilodag.

Sov länge, till nio. Martin gick visst upp, hoppsan, vid åtta-snåret med Lovisen.
Hon har hittat bästa sättet att få upp oss ur sängen. Hon har insett att "det är dagen, nu går vi upp" inte fungerar särskilt bra på helgen.

"Färdig!" däremot får upp föräldrar ur den djupaste sömn.....
Men jag klagar inte, en torr unge är underbart. Slänga näsan i bajsblöjor det första man gör på morgonen hör nu till historien. Planerar inte några sådana happenings innan barnbarnen landar. Och det borde dröja ett tag. Uppmuntrar mina barn till högre studier....

Just nu eldas tunnan upp igen för lite förmiddags-bad. Sen blir det lite småplock här hemma, kanske läsa min nya "Drömhem och Trädgård"?

Vid tre-tiden går vi på bio, alla utom Lovis. ARN - Riket vid vägens slut står på önskelistan hos oss alla. Ska bli mycket trevligt!



Ser väldigt barn-vänligt ut, den här filmen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0