Två månader till uppesittarkvällen!

Det är sanslöst vad fort det går. Om två månader luktar det julskinka och apelsiner med nejlikor.

En del av apelsinerna kommer ha vackra mönster och röda sidenband, en del kommer troligen se ut som om vi hängt upp marmelad i dörren... men det är kul när barnen pysslar, så länge de inte klär MIN gran i flirtkulor.... Där går gränsen.





Idag låg den här i brevlådan när jag kom hem. Önskar att det snöade lite ute så jag kunde krypa upp i soffan, under en filt, med lite glögg, och bara njuta av alla fina bilder på glansigt papper.

Jag älskar julen. Det är många år sedan pirret över julklapparna försvann, det andra runt julen njuter jag mer av. Alla levande ljus, alla lukter, alla ljusslingor i trädgårdarna runt omkring. Fast det är jätteroligt när tomten kommer... Barnens reaktion när de får det de önskat sig. (Eller Martins, för ca 13 år sedan då jag gav honom ett Monopol och han blev jättebesviken, jag trodde jag kommit på en superbra grej....).

(Attans vad molnen ser mörka ser ut där borta över skogen. Kan vara snö i dem där. Tror ta mig tusan det. Måste värma lite glögg)

Om vi har det hemma redan??

JA, bästa glöggen är ett år gammal, så vi köper på oss efter julen och låter stå.

Tips; ut till systemet med er allihop och köp er glögg nu så får ni fjolårets. Bäst, alla kategorier är "Dufvenkrooks" ,10%.
åhhh, vad den är god....!


.

Kommentarer
Postat av: K

Åh! Jag älskar också julen! :) När har du tid nästa vecka förresten?? Let's book a date, eller hur man nu säger. :-o

2008-10-23 @ 18:27:52
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0