Fönster putsning

Idag ska det bli stora "fönsterputsardagen".

Flugorna har minskat i antal så nu kan det vara idé att bli av med alla lortar de satt på rutorna.

Jag är urkass på att putsa fönster. Har provat allt, skrapa, tidningspapper, silkespapper, färdiga tvättlappar med fönsterputs och det klassiska med fönsterputs och handduk.
Vilket alternativ jag än väljer, så blir resultatet flammigt.

Ett ganska långt tag i livet kom min svärmor och putsade alla fönster. Hon kom och storstädade två dagar om året också. När hon städar gör hon det ordentligt. Hon våttorkar tak. Hon tömmer köksskåp, diskar allt, torkar ur och ställer tillbaka.

Nu dricker hon kaffe när hon kommer. Eller passar barn. Och jag är inte ledsen för det. Men jag kommer sakna  henne (nej hon är inte död) idag när jag vet attt jag inte kommer vara nöjd ikväll med min insats, för att det är flammigt. Det blir det aldrig för henne, fast vi gör likadant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0