Halvfart

När klockan var halv tolv tog jag med milt tvång upp Lovis ur min säng.

Var tvungen att börja få i henne vätska. Det går så där. Till middag åt hon iaf riven morot med god aptit, avrundade det med en chokladkaka Linn bakat. Alltid något! (Vi andra åt köttfärslimpa, svampsås och potatis också så vi nästan sprack)

Jag har gjort marmelad för första gången. Googlade upp ett recept, och det var inte särskilt komplicerat. (Men kladdigt och varmt).

Har nu sex burkar med hemmagjord marmelad i mitt kylskåp. Vi ska premiär-äta ikväll och ha lite rostat bröd under. Hoppas den smakar lika gott som den luktar och ser ut.....

Marin är på älgmöte nu. Det drar ihop sig till jägarnas höjdpunkt. Själv ser jag inte tjusningen i att gå upp jättetidigt, smyga till passet. Sedan frysande sitta dryp still en hel dag och titta mot skogsbrynet där det inte händer någonting på fem dygn.
Men vi är olika, jag har säkert saker för mig som min man inte förstår sig på så han får hållas.
Ibland skjuts det faktiskt i skogen och älgbiff är gott, det kan jag inte neka till.

Ska ta och göra Lovis sällskap framför "Madicken", hon är helt såld på allt som kommer från A.Lindgren. Jag med om man tar bort "Karlsson på taket", han är så osympatisk tycker jag.,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0