Hemma tidigt?

Efter ett visst tveksamt övervägande ringde vi in vår skjuts hem till klockan tolv. Mesar? Ja, kanske.

Vi satt där, fyra föräldrar och var väldigt trötta. Hade då festat sedan kl ett på dagen och insåg att vi inte festat i elva timmar de senaste tolv åren. Det är ju som att hiva första cidern kl sex och ramla hem vid femsnåret, och det är ju inte töntigt....

Dagen och kvällen har varit så roliga at jag kommer ha träningsvärk i magen i morgon efter alla skratt.

Vad gjorde vi då alla dessa timmar?

Inledde med en grillad lunch, med alkoholhaltig dryck.

Sedan femkamp= tipspromenad, spikstafett, pussel, golf och irländsk julafton. Massor av vätska under tiden.

Mingel, med mer dryck
.
Kräftkalaset med  900 st svenska signalkräftor (till ca 40 gäster). De var hemkokta med massor av dill. Hur goda som helst och det var frosseri. Helt underbart! Mycket dryck till dessa djur förstås....

Min man mår inte så bra just nu, går inte in på detaljer men han har bidragit till min träningsvärk!

,

Kolla klorna på gobiten!! Det är även Martin och hans första öl som syns på bilden, samt värdens hand.

En karl på festen hade ett skratt som var så skojigt att vi andra nästan bröt ihop när han blev glad. Helt hysteriskt skratt hade han, har aldrig hört dess make. Det var det enda som var roligt med honom dessvärre....

Har nu gett hästarna lite natta-mat och ska krypa till sängs.
Hoppas att grannarna har glömt radion på i sitt garage för annars har jag blivit galen. När jag stod i mörkret hos hästarna, ensam, här ute på landet, hörde jag "Girls just wanna have fun" hur tydligt som helst. Sen blev det knäpptyst (som det vanligen är här). Sen hördes "When I kisst the teatcher" (stavningen kan vara fel nu mitt i natten)
Vände vid ytterdörren och gick upp i vårt stall för att se om det var vår radio som stod på, men nej. Det händer liksom inte att mina grannar spelar "bott volym" mitt i natten, med alla lampor släckta. Mystik. Struntar dock i det nu! Här i köket är det tyst.

Nattis! Eller God morgon!

Kommentarer
Postat av: Marina

Låter som en helt suverän fest och ni är minsann inga mesar tycker jag....jag tycker jämförelsen med börja sex på kvällen och komma hem fem var bra...sånt gör bara min sambo så ofta han får möjlighet;-)

Det blev alltså inget bröllop!!??

Vi åt också kräftor i går,lite skillnad på hur dom såg ut i jämförelse med era!! Vilka maffiga!!

Hälsa svågern när han vaknar...det låter som han har tappat bort kontrollen på hur mycket alkohol han tål;-) behöver kanske mer träning eller....

2008-09-21 @ 12:02:44
Postat av: Marina

Låter som en helt suverän fest och ni är minsann inga mesar tycker jag....jag tycker jämförelsen med börja sex på kvällen och komma hem fem var bra...sånt gör bara min sambo så ofta han får möjlighet;-)

Det blev alltså inget bröllop!!??

Vi åt också kräftor i går,lite skillnad på hur dom såg ut i jämförelse med era!! Vilka maffiga!!

Hälsa svågern när han vaknar...det låter som han har tappat bort kontrollen på hur mycket alkohol han tål;-) behöver kanske mer träning eller....hans bror erbjuder sig att hjälpa till med träningen....

2008-09-21 @ 12:05:32
Postat av: Maria

Tiil Marina;

Tack ska Anders ha för erbjudandet men jag är inte så förtjust i tanken... M har stigit upp, men är inte som vanligt.

2008-09-21 @ 14:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0