Mardröm

Inatt har jag drömt, vaktnat och drömt igen.

Inga roliga, mysiga, hemtrevliga drömmar. Jag var jagad av en mördare, minsann! Han vässade knivar i badrummet och jag kunde inte ringa 112......

Kanske behöver ta en paus från alla kriminal romaner jag läser. Ta Julias hästböcker en sväng. Jag tror mig minnas handlingarna än;

Flicka utan ponny, blir kär i luggsliten, vanvårdand sådan i ett mörkt stall/hage. Tar sig an denna, den är ju självklart ett ess i botten. Förlorar ponnyn till ägaren när hon fått ordning på den, för att hon inte har några pengar. *Snyft* Får ponnyn genom ett mirakel på slutet.

Jo, jag har läst ett par hundra i barndomen. .....(Barnatro....Barnatrooooo...... sång...)

Idag är vi lediga, Lovisen och jag. Fick kommentar av min svägerska om mina omplanteringar. Där nämnde hon att hon klippt ner sina perenner.

Hoppsan! Det har inte jag! Om allt det gamla där ute tinar upp under dagen kanske de får sig en omgång, rabatterna.

För i natt gick Kung Bore runt i vår trädgård, det syns för han la ett täcke frost överallt.....(undrar om Tomten går med..?)

Kommentarer
Postat av: Madelene

Jag hörde på nyhetsmorgon förra veckan att man inte ska klippa ner perennerna på hösten för frosten kan krypa ner och frysa löken då...man ska klippa ner dom ganska sent på våren istället! Fast jag är inte direkt nån trädgårdsexpert om man säger så...det kasnke inte gäller alla? Jag ska iaf klippa ner mina Ölandstokar idag få se om de kanske blir lite buskigare nästa år! Verkar som de haft nån form av fetisch för Ölandstokar, de som bott här förut, vi har typ 100 stycken! (nej men kanske 20...)

2008-09-29 @ 11:59:21
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: Annika

NEJ icke preggo :) Fick DET (mens) idag.

Var på bvc med lillplutten idag. Han har gått NER i vikt!!! Nu är jag ju döorolig och har fått för mej att han har ca. Så just nu får han mer kärlek än någonsin av både Micke och mej. Kanske mat han behöver istället för kärlek...

2008-09-29 @ 12:58:27
Postat av: Madelene

hmm det var nått med det här med ihålig stam ja....hörde kasnke inte disskusionen från början heller men lite snappar man ju upp ibland och som sagt så är jag totalt grön på trädgård så alla tips och råd är välkomna i denna förvirrade värld av gräs, lökar, rötter och buskar...

2008-09-29 @ 14:23:43
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0