Öron bekymmer

Igår kväll grymtade Linn om ont i örat. Inatt grät hon och så även i morse. På telefonen tio minuter efter kl åtta till vc.

Fick ställa mig i någon form av kö där man blir uppringd. Hade inga stora förhoppningar men de ringde upp efter fem minuter!!

- Ont i örat jaha, förkyld sista tiden, jaha, kan du vara här kl 8.40?

(Tre personer i morgonrock/pyjamas, tio minuters resväg + packning för Mariebergsskogen)

- Javisst, vi kommer! (Hur tänkte jag....Det blev 15 minuters totalkaos här hemma)

Hur som helst en bra doktor, han tittade i örat och lät sedan mig få titta på "jättefin blåsa på trumhinnan". Ingen öroninflammation, utan en vätskefylld virusblåsa (?) som gör fasligt ont men ger sig själv inom 1-2 dygn. Bra.
In med barnen i bilen igen, till ICA, fixa fika och iväg till mariebergsskogen.

Lovis sa flera gånger;

-Åh vilken underbar dag! Vi ska till skogen. Åh vad underbart vi har!
(Kul att glädja så mycket med så liten insats!)

Och vi hade det underbart. Solen sken, ICA´s bullar var jättegoda och ingen blev getingstucken. K + A + N var med och alla hade roligt utom Nils. Han var nog sur för att han inte fick någon bulle, men han är för liten!
(Några bilder blev det inte, för i kaoset i morse är jag glad att båda barnen kom med iallafall)

Solen skiner ännu och nu har vi käkat lunch. Måste nog ut lite till idag, det är ju helt fantastiskt väder!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Ajajaj, en sån blåsa har jag haft i halsen en gång... Det är INTE kul! Ge stackars kusinbarnet en kram från oss häruppe!

2008-09-22 @ 16:47:16
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0