Plugga till engelska prov Vs föräldramöte

Julia har diagnos prov i engelska imorgon och behöver förhöras och gnuggas här ikväll efter ridning och allt annat hon pysslar med..... Möjlighet finns att hon är så påläst som hon säger, och då tar det max en halvtimme.

Kl 18 är det föräldramöte på skolan, dvs instängd aktivitet med massa information jag har hört förut, men med fika....

Ska jag ta engelskan och skicka Martin till skolan?
Eller;
Ska jag ta skolan med fikat och låta Martin sköta förhören?

Jag känner på mig att hur jag än gör så blir det fel. Jag vill nämligen inte göra något av ovanstående, innerst inne (jag vill bara vara ute). Båda aktiviteterna är man dock tvungen att ställa upp på som förälder.


Jättehungrig är jag, har stått och förberett min favoritmat. Kassler med sparris och bearnaiesås, ostgratinerat i ugn med ris till. Om inte Martins chef släpper honom i tid idag kan han få otäcka telefonsamtal......

För jag behöver mat för att kunna fatta stora beslut, skola eller engelska.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ta föräldra mötet.... minst risk för tjaffs...

2008-09-24 @ 18:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0