Tyst

Från jobbet, till affären, hämta Lovis, in hemma, tvinga barn göra läxor, hasta ihop nudlar och macka till mig och maken, telefonen ringer och plötsligt är jag ensam!

Vad tyst det blev!!

Martin kör Linn och en kompis till henne till fotboll, Lovis hakade på, Julia är hos en kompis.

Nu när jag ser på klockan inser jag att ingen, absolut ingen, kommer hem på 1½ timme. (Kan för säkerhets skull låsa dörren)

Sån här lyx är jag inte bortskämd med kan jag lova!

Ska pliktskyldigt starta en tvättmaskin, plocka undan (varför tar det aldrig slut på grejer som ligger fel?) och dammsuga av här nere. Max 20 minuter räknar jag att detta får ta.

Det ligger en oläst pocket bredvid min säng.
Den är ensam, stackarn. Ska skynda mig till den!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0