Bond-brud

Jag är nu officiell Bond-brud. Inte 007, utan mer betoning på bond - bonde.

Har varit motståndare till att odla matnyttiga saker. Känns just bonnigt. I år går familjen över mig, jag har inte en chans att hålla motståndet uppe. Först drivbänkarna, idag ett potatisland....



En granne med traktor ville ha lite hästgödsel av mig. Inga problem, jag har så det räcker. Han är emellertid en man med heder, vill absolut betala för sig så..... ja, han fräste ett lanne åt oss. Martin och barnen är superförtjusta. Jag blir nog glad när jag sätter tänderna i min första färsk potät, med en smörklick på, kanske lite flingsalt på toppen.

Det är ju gott.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är riktig "betala i natura det"

2009-04-25 @ 19:36:54
Postat av: K

Tänk om Arvid fått se skapandet av Potatislandet. Voj voj, lyckan hade varit enorm.. :D Kram!!! Ses snart?

2009-04-26 @ 19:24:15
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0