Dagen idag

Har bitvis varit intensiv men väldigt trevlig.

Ett röj i badrummet på förmiddagen, (se nedan) och sedan in till sjukan med vännen för ÅB. Vi drog sedan till IKEA, där min vän hävdade med bestämdhet att det var sjukgymnastik att gå igenom hela varuhuset.... Där sprack min 10 minuters vision.

Efter detta bjöd hon (och hennes gubbe då) oss alla på pizza på Lokal. Ganska festligt. Första pizzerian jag gick in och rekade på blev personalen en smula förvirrad när jag tog Lovis i handen och sa:
- Vi får åka vidare, vi får inte plats här.

Vid nästa pizzeria öppnade vi alla dörrar och den ena ungen efter den andra trillade ur. De skötte sig utmärkt alla barnen, alla åt dock själva, allt efter utvecklingsförmåga och vi var efter en stund helt själva i lokalen. Så kan det gå. Nu trivs vi utomordentligt bra i varandras sällskap så vi behövde inga andra.

Nu är det snart dags för sängen. Imorgon sticker Martin till jobbet och själv får jag hit två grabbar för heldags-röj och övernattning. Ibland undrar jag varför jag oroar mig för ett extra helgbarn. Vad gör det för skillnad? Vi har ofta huset fullt med barn som inte tillhör oss och det är ju bara härligt.

Inte tyst heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0