Kväll igen

Fy vad fort dagarna går. Har så många planer men inte ens hälften blir gjort.

Trodde i mitt optimistiska sinne att jag skulle skura altanen på framsidan idag men det hanns inte med. Inte så noga heller, det är katternas altan. Den har sol någon timme på morgonen sen är den iskall. Men eftersom den är det första folk ser när de entrar vårt hus får man ju lov att hålla fasaden uppe och hålla snyggt där, trots att det bara är katterna som gillar den.....

Bättre nyheter är att badrummet blir färdigfogat imorgon (om vi inte vaknar med förlamning i armarna) vi har bara duschen kvar sen är det momentet klart! Sen måste vi storstäda här hemma.
Efter fogning följer polering, vilket vi gjort sida effer sida allt efter det blivit klart. Det dammet är inte att leka med. Det ligger som en hinna överallt här hemma och jag har lätt hysteri över det hela samt känner en enorm tacksamhet över att ingen har problem med astma.....

Vi har faktiskt hunnit med en fyra timmars middag hos svärföräldrarna. God mat och gott sällskap för stora och små. Lovis röjer järnet med sina kusiner och vi vuxna kan lugnt äta vår mat och dricka diverse olika drycker i lugn och ro.

Nu är det inte mycket kvar av dagen. Lite Tv, äta lite bottenskrap av påsk-godiset, lite bokläsning kanske.

Imorgon hinner jag nog allt jag tänkt mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0