Kväll

Ledig!

Så skönt.

Min eftermiddag har gått i "återställar-tecken". Inte återställare i dryckesform utan mer utsida av huset. Imorgon väntas det hem några glada barn och vissa saker kändes ganska akuta att få bort.

* Stora cirkel-sågen (ack så spännande men väldigt, väldigt vass.)

*
Brädor med spik i (Utmärkta tillhyggen om någon snor spaden/vattenkannan/hinken)

* Stora drivor av vitt gips-pulver (såg i fantasin glada barn: först i vattenpölarna, sen i gipset och sen akut in för tex toa-besök)

Efter detta spolade Martin av altanen på framsidan med vattenslangen och torkade golvet. Så nu äntligen är det slut på allt gips som legat som en dimma i huset sista veckan.
Jag själv gjorde ett "Green room"...
Dvs, första lagret med fuktspärr i badrummet. Illgrönt. Inte så snyggt, det är i tak, väggar och golv. Imorgon ska tack och lov nästa lager på, det är mer rosa ser det ut som i beskrivningen....

Nu sippar jag på ett glas vitt vin i soffan. Ska titta på Desperata husfruar som Martin mycket omtänksamt spelade in åt mig när jag jobbade kvällen. Om inte det är kärlek så ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0