Måndag morgon

Härligt med påsk-helg. Martin står här i köket idag med!

Vi har sovit länge idag. Iaf vissa, själv smet jag ut ganska tidigt till hästarna och gick och la mig igen.
3000 småfåglar höll morgonmöte och sedan kom en ordförande in, en trana, och dennes skrik gjorde det helt omöjligt att somna om.
Men jag vilade gott där jag låg, så det gör inte så mycket. Låg och begrundade det faktum att badrummet blir "nästanklart" idag. Att jag bara ska foga lite till, bara måla fönsterbågarna en gång till.


Sen är det kanske ett projekt i sig att få dit det där sista. Vattnet. Det hänger liksom inte på oss det utan på en helt annan yrkeskatregori..... Och utan vatten blir ett badrum ett helkaklat förråd.

Övriga händelser idag är ett sjukbesök med min vän. Hon får inte köra bil så idag ska jag susa in till välbekanta lokaler och hålla handen. Och spänna blicken i hårdhänta syrror och ifrågasätta steriltekniken. (Hahaha, underbar "anhörig")

Hoppas också att det går att hoppa in på IKEA och köpa badrums-skåpet. Är lite rädd att det är vansinnigt mycket folk där. Om jag bara får smita in genom kassorna och ta mig till hylla 30 fack 4 (jojomensan, jag kan mitt IKEA) ska det kunna genomföras på 10 minuter. OM inte alla andra är där idag då.

Nej, time att lämna datorn och göra nytta!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ett kaklat förråd med fina nischer (hur nu det stavas) i hörnen ;-). Kul att ni snart är klara!

2009-04-13 @ 09:11:34
Postat av: Annika

KAN du går igenom ikea utan att titta på allt annat??? I så fall är jag djupt imponerad :)

2009-04-13 @ 09:56:53
URL: http://malteser.blogg.se/
Postat av: K

Fan, ni har gjort klart ert badrum på NOLLTID - vi håller fortfarande på. Voj oj voj...

2009-04-13 @ 13:32:58
URL: http://litenarvid.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0