Påsk-dagen

Vi latar oss inte. Inte alls faktiskt.

Martin har dragit igång fog-arbetet, även det en rätt dryg historia då det är massor av korta väggar och vinklar. Men så är det. Ingenting är enkelt i denna värld.

Själv har jag invigt symaskinen. WOW!
Julia bäddade rent sin säng på morgonen och det påslakan hon ville ha hade gått upp i sidan. Förr hade jag lagt det längst in i linneskåpet (gjort skurtrasor av det om 5 år) fast idag drog jag fram min nya kamrat och i ett huj var det helt och fint igen.
Jätteskoj att sy med en maskin där motorn inte brunnit (som var fallet med svärmors maskin visade det sig när vi svurit över den ett tag och tog den till reparatör....).
I farten sydde jag även gardinerna till badrummet, praktiskt när maskinen redan var framme.

Nu ska det mockas, hjälpa till att foga samt iväg på middag i eftermiddag. Undrar när jag ska sitta i solen?

Kommentarer
Postat av: Annika

Fullt ös medvetslös!

Har en bra symaskin men jösses va jobbigt det är att ta fram den. Ändå står den relativt framma hela tiden... Kan väl sammanfattas att jag är rätt lat och är så där duktig på att sy. Tacka vet jag raksöm. På ikea syr de väl till och med åt en om man pröjsa lite extra?

Vi önskar er en fortsatt trevlig påsk!

2009-04-12 @ 12:06:30
URL: http://malteser.blogg.se/
Postat av: K

Hoppas du fick mitt sms....väs väs väs.

2009-04-12 @ 19:52:00
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0