Det är märkligt...

Imorse hade det helt plötsligt, från ingenstans, flyttat in en hel familj med blom/bananflugor i köket. Jag ser inte skillnad på de där små rackarna men ni vet de där små, segflygande som inte går att få tag på med händerna.

Jag beslöt mig för att döda dem. Rakt av. Ingen nåd.

Vet från tidigare erfarenheter att de gillar att förstöra vinet man hällt upp i glaset om helgen. Återkommer jag från ett toabesök eller dyligt är det inte ovanligt att det ligger ett par tre stycken i glaset. Irriterande.

Nu hade jag en box stående, kvarleva från kräftskivan, och fyllde en äggkopp med rödvin och ställde på bänken. Två timmar senare - inte en enda fluga!

Måste de drunkna i kristall eller?

Kommentarer
Postat av: Anna

Vem skulle inte vilja det?

2009-08-31 @ 09:49:18
URL: http://mejamums.blogg.se/
Postat av: Madelene

Hehe! =) Säkert passar det bättre med kristall! Här kommer ett litet tips: Ta en skvätt vin och blanda med diskmedel och en liten slurk vatten, givetvis i kristallglas...hehe! Nädå ett vanligt glas duger faktiskt! Ställ på bänken så kommer de såsmåningom att drunkna däri! =)

2009-08-31 @ 11:18:55
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: Annika

Dom jäklans flugorna finns ju överallt!! De älskar våra bananer fast de nyss är hemkomna från affären och stenGRÖNA!! I HATE! Borde utrotas!

2009-08-31 @ 15:09:07
URL: http://malteser.blgg.se
Postat av: Marina

Här bor det också ett gäng!!!:-(

2009-08-31 @ 21:40:37
Postat av: Jenny

Dom tyckte väl du var snål, en äggkopp är ju så liten ;-)

2009-09-01 @ 10:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0