Ja, hur tänker en kommun-politiker?

Jag har tagit det med ro, jag tror det löser sig om någon dag men om det inte gör det.... Jag kan bli arg, riktigt arg, särskilt när det gäller mina barn.

Barnen här i Nedre Bondestad har i närmare femton år haft dispens, och fått skolskjuts trots att det bara är tre kilometer till skolan. Detta pga att vägen anses trafikfarlig. Den är smal, kurvig och helt obelyst. Vintertid är den ännu smalare pga snövallar (om den blir plogad).

Men det är mörkret och halkan jag orar mig mest för. För er i stan kan det vara svårt att sätta sig in i hur mörkt det är här på landet När Ingen Lampa Lyser Alls. Det spelar ingen roll om de har reflexer och västar på sig, ungarna ser inte bättre för det.

Min ena granne har gått till pressen, en annan till radion. Hoppas det hjälper!

Kommentarer
Postat av: sara

jag läste om det i tidningen, kämpa på! jag hoppas att det löser sig. ingen skulle vilja ha sina barn gående längs den vägen till skolan!

2009-08-19 @ 18:07:31
Postat av: Therese

När jag var liten (och frotfarande tror jag) så hade vi skolskjuts oavsett väg ifall vi hade mer än 3 km till skolan eller var dagbarn. Jag hade både och :-)

2009-08-20 @ 15:09:58
URL: http://theresemedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0