Luras...

Martin ringde på väg hem från Norge förut. Undrade lite över vad vi gjorde här hemma.

- Jag pysslar lite, halv-ljög jag. (Pyssel = väldigt trevligt med vänner och väldigt många barn)

- Jaha, med vad?

- Tja, monterar ihop de nya sofforna jag köpte på IKEA igår. Det var rea så jag slog till. De kom nyss hem, (kunde ju inte ens låtsas att jag fått hem två soffor i en golf utan dragkrok) nu ska de urtrista skinnsofforna bort!!

En sekunds tystnad.
- Jaha. Ny tystnad.
- Du kanske kan lägga ut dem på Blocket? Eller har du ställt ut dem i regnet? Vi kanske kan få någon krona för dom iaf....

Då gick det inte att hålla tillbaka skrattet längre. Jag köpte ju inga soffor! Men jag ångrar att jag inte gjorde det, han tog det såååå bra! Med det i bakhuvudet kanske jag gör det på riktigt en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0