Oj!

Vad det blev mycket gjort idag. Det var inte riktigt tänkt så i morse. Kändes då som en vansinnigt tråkig dag.

Lovis försvann till sin Felix och har varit där nästan hela dagen. Bara kommit hem för måltider. Detta har gjort att jag och Martin (och felix föräldrar!) fått en del bra saker gjorda.

* Akut tur till affären för att köpa kattmat, jag var inte värd mycket i deras ögon i morse när de insåg att hon inte skulle servera någon mat, husmor! (Att gärdena runt omkring är fulla i feta sorkar orkar de på något sätt inte tänka på när matskålen är tom, de äts mest för nöjes skull tror jag).

* Flyttat en fågelholk som satt på för låg höjd efter midsommar-aktiviterna

* Röjt allt gräs i körsbärs-lunden (visst låter det fint? Det är egentligen bara en klunga körsbärs träd som står på samma ställe men jag gillar ordet  - Körsbärs-lund....).

* Kittat ett fönster i förbigående.

* Klippt några vansinniga års-skott från rosor och björnbär.

* Martin har dragit in mer ved i förrådet, gott till vintern det!

* Målat färdigt svärfars båt-projekt. Om han kommer för att måla och han tycker han kört hit i onödan kan jag ge honom en annan syssla, inget problem.... *ler*

* Fikat med vänner.

* Vinat med grannar.

Nu är det kväll och soffmys kvar.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan ana vilken holk det gällde....men den var verkligen finast på den höjden när den var nytillverkad...var ju faktiskt lite färskvaror på den;-)

2009-08-10 @ 21:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0