Tystnad....!

Ja, det ska råda för min del resten av eftermiddag/kväll. Min hals låter alldeles förfärligt (till Julia och Linns stora glädje) och jag har fattat beslut om röstvila.

Jag klarade mig fint på kräftskivan, dillen var inte så farlig och jag mådde utmärkt igår, även om rösten var lite darrig redan då. Imorse var den värre, mycket värre och efter ett ivrigt pratande med en vän som skulle skolas in på jobbet gör den nu ont (halsen då, rösten har vad jag vet ingen direkt känsel). Fast inte ont som ont i halsen vid förkylning, mer ett diffust molande så fort jag sagt mer än fyra ord i följd. (Det händer ytterst sällan att jag säger färre ord i följd, snarare fyrahundra ord i stöten är min melodi).

Melodier var just det som fått min röst på fall. Jag sjöng en hel del på kalaset här hemma och det var högst oklokt att försöka överrösta musikanläggningen. Jag hade nämligen ingen mick (vilket var tur för då skulle säkert en störnings-jour hittat hit, inringda från sunne kommun) utan provade för egen maskin. Nästa år ska det bara spelas franska och italienska sånger så det inte blir någon allsång!

Så nu viskar jag lite till barnen. Martin kommer nog också bli väldigt nöjd med mitt beslut och hittar säkert på något som vanligtvis får mig att protestera högljutt!

Kommentarer
Postat av: zanna

Usch, låter inte skoj.. :( KRYA PÅ DIG!



Förresten, vi dyker upp hela lilla familjen på onsdag (ska se om jag kan få med K också)!

2009-08-24 @ 18:17:17
URL: http://klemsi.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Det var roligt att skolas in med dig, lilla röstlösa människa. Kram!

2009-08-24 @ 20:53:32
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0