Vårt hus

Fick hjälp idag att få ett mycket gammalt papperskort till digital bild. Resultatet blev bättre än jag vågat hoppas, bilden blev bättre än innan!

Jag hade någon sorts tro att de förlorade lite skärpa på vägen men så var det inte! Nu är den hur som helst laddad och kopierad. Jag kan sluta vara orolig för att Någon ska få fatt på den och använda den till undrelägg filtallriken eller som allmänt "lära sig använda sax-projekt!



Bilden är troligen från 1923, huset är alldeles nytt, inte ens målat än! Den lille pojken
(den ljusa fläcken i kvinnans brösthöjd) är Martins farfar.



2008

Visst syns det att det är samma hus?! Altan, inglasad farstukvist samt utbygget till höger
i bild är förändringarna som skett på 90 år. (Och fönstren då, jag vill ha de gamla höga tillbaka!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0