Det drar sig mot natt

Det är en stilla frid på Huset. Om det är lugnet före stormen låter jag vara osagt men just nu - stilla.

Julaftonen har fortlöpt utan några missöden.

Julia blev överlycklig och kastade sig om halsen på mig när hon öppnade paketet med mascara (inte den dyraste presenten men tydligen väldigt uppskattad! =))
Linn drog på sig sin svart huvtröja på en gång och Lovis gick som en åsna mellan hötapparna och kunde inte favorisera någonting denna kväll.

Som det ska vara. Nöjda och glada barn på julafton således.

Martin hade tänkt till och överraskade mig stort. På flera sätt. Jag fick helt klart det största paketet - en ny kudde.

En mjuk och fluffig historia, 50x90 cm, med tillhörande satinörngott. När jag var hemma för nattning av hästar bäddade jag in den i min säng så den ligger där och väntar på mig imorgon bitti. 

 King size kudde. Hur lyxigt är inte det?

Nu blir det smörgåstårta (på landstingets bekostnad!) och julklappsbyte med kollegerna. Lite glögg och så ska vi väl kasta oss över de enorma godis/frukt korgarna som fyller halva personalrummet (Vi har ett litet personalrum men ändå).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0