Ja, se det snöar!

Ofattbart, men det snöar här nere (en bit söder om Göteborg). Stora fluffiga flingor har under morgonen täckt bilar och gräsmattor.
Vad den här snön kommer ha för inverkan på mitt julklappshandlade vågar jag inte ens tänka på men julstämmningen kom omedelbart....

Igår kväll strosade vi runt på ett frostigt Liseberg. Inte mycket folk så vi hann se allt på två timmar. Mysigt!! Drack lite glögg och åt renkebab (jättegod).

Hittade julklappar till Julias fröknar (jag är klassmamma, lucky me), förälskade mig i diverse för dyra saker (som jag inte köpte men på något sätt saknar även idag) och myste rent allmänt.

Nu bär det snart iväg in mot stan, vi ska börja med Haga och titta i de små butikerna. Anar att vi tar en god lunch någonstans och att jag sedan, mot min vilja, måste åka hem.

Jobbet kallar imorgon och det ska faktiskt, trots allt, bli skönt att börja jobba igen. Jag har fortfarande snytpapper och nässpray nära till hands fast känner mig i princip helt frisk, äntligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0