Snö

Full snöstorm ute, mina åsikter om den formen av nederbörd har stötts och blötts i den här bloggen tidigare och jag har inget mer att tillägga än - jag hatar fortfarande snö.

Har sovit riktigt gott under dagen på min nya kudde, han vet vad han gör gubben!

När jag väl klev ur sängen bar det av till Martins mormor på middag, utsökt som alltid och jag har nu fått både vin och snaps som jag saknade igår. Snurrar lätt i huvudet. Jag är en smula känslig för starka drycker efter nattjobb!

Barnen längtade hem (iaf de stora, Lovis röjde med sina "jämnåriga" kusiner och höll på att välta stugan i Nilsby av ren glädje). De ville pyssla med sina klappar. Så nu ska det mysas här hemma, krypas upp i soffhörnan och höra vinden vina runt husknuten. Alla djur har det torrt och varmt och då känns det så skönt att bara vara en stund, mitt i all jul. 

Hoppas ni har det gott där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0