Traditionerna bryts

Och jag är helt förvirrad.

Dagen och kvällen (fram till arbetet) ska spenderas i sus och dus hos svärföräldrarna. Dit kommer även min mor och mormor.

Vi har firat jul hos oss sedan barnen kom men i år ska vi prova något annat, spännande.

Detta innebär att jag fortfarande sitter i pyjamas. Normalt sett lagar jag mat för fullt men det fick jag inte i år. Ska bara veva ihop en kantarellstuvning och det är knappast ansträngande. Resten fixas av svärmor. Lyx!

Så vad gör man som mamma julaftons förmiddag när man ska åka bort?

Jag har ingen aning!

Hahaha! Inser att jag nog måste sätta lite fart ändå, vi ska vara där vid tolv och som sagt, stuvning och dusch.

Ha en underbar julafton alla trogna läsare, jag ser att några av er varit här och hälsat på även idag. Ät gott, drick gott (själv får jag bara julmust i år pga nattjobb) och umgås med era nära.

Allt gott till er.

(Om natten på sjukan är stillsam kan det bli en julaftons sammanfattning i natt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0