Gott sällskap

Eftermiddag och kväll har tillbringats i köket. Min kusin med fru och två av barnen har varit här. Vi har ätit, pratat, ätit lite till och pratat och skrattat ännu mer.

Väldigt trevligt att göra något sånt här på en helt vanlig tisdag. Man måste faktiskt inte dricka massa sprit och vara uppe till dagen gryr (även om det är väldigt roligt ibland det också).

Min kusin visade även att han har oanade talanger.

Vad sägs om den här, som han var uppe och bakade i morse:



Den var precis lika god som den ser ut, det kan jag lova. Och jag är ändå inte den som är någon semel-älskare. Att den här var så god beror på följande:

* Den var inte övermäktigt stor utan perfekt i storlek, och självaste bullen var fluffig.

* Jag hade minimalt med mandelmassa i den (alla fick greja i ordning sin egen, lugnast så, kan bli mycket väsen annars när barn är inblandade, inklusive jag som är ganska kinkig när det gäller semlor....)

* Grädden var lösvispad.

Min man har även kommit hem igen så den här dagen har varit riktigt bra.

Tack så mycket C, F, M och V för ett roligt besök! Ni är hjärtligt välkomna åter!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själva! Det var väldigt trevligt! Kollade lite och vi var uppe hos er i januari 2008 sist... usch och fy på oss! :)

Men nu får det inte gå så länge till. Kram på er!

2009-02-24 @ 22:44:34
Postat av: Annika

Å vilken man!! Men de verkar ligga igenerna då att vara duktig på bak, mat mm. Din kusin, du och dina tjejer. Mmmm gott!

2009-02-25 @ 13:56:25
URL: http://malteser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0