I sista minuten

Att jag längtar till sol och värme är det väl ingen som undgått att höra/läsa. Således satt jag tidigare idag med min kaffekopp och stirrade ut genom fönstret och dagdrömde. Om fröer jag ska sätta, om buskar jag ska plantera, vilka krukor som ska stå var. Vart jag ska ha mina pelargoner, vad jag ska ha i låtsas-brunnen bara värmen kommer, men vänta nu......PELARGONERNA!

Himmel, de stod nere i källaren och skulle ha haft vatten minst två gånger senaste månaderna. Det hade helt fallit ur skallen på mig!

Rusade ner i källaren. Och där stod de, riktigt risiga men med hopp om liv. Nu har de fått vatten samt ett mer passande boende uppe i sadelkammaren. Där är jag minst en gång per dag, oftast två och de borde lite mer påtagligt påminna mig om att ge dem vatten.
Där finns dessutom ett fönster så nu blir de nog riktigt glada. Kanske är det för varmt där, 17 grader i stället för 5 som jag har i källaren. Men fyra månaders vintervila kanske räcker. Någon som vet?




Nu är det bara att hoppas att de här krakarna återhämtar sig. Så här illa har de aldrig sett ut något år tidigare.


Kommentarer
Postat av: A

Jag har inga gröna fingrar, men det där ser inte bra ut!

2009-02-02 @ 17:21:28
URL: http://mejamums.blogg.se/
Postat av: Madelene

Hahaha, min svärmor brukar säga att pelargoner ska hållas kort och vattnas en gång (på julafton) under vintervilan! Mamma klippte ner min mårbacka pelargon under helgen...känns som att det kanske var liiiite sent påtänkt! Dessutom vattnade hon ALLA mina orkideér som stod på uttorkning för att få bukt med en del ruttnande rötter...klåfingra!

2009-02-02 @ 20:56:55
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0