Komplimang

Idag när jag gick runt till mina patienter för att hälsa hände en episod som jag vill dela med mig av.

Kom till en väldigt gammal dam. Presenterade mig och frågade hur det stod till.

Hennes en gång så visa ögon hade mattats av och demensens tomhet syntes tydligt.
Hon var tyst länge.
- Har du blekt ditt hår, undrade hon sedan.
- Ja, mitt naturligt blonda ungdomhår finns inte kvar längre, så jag måste hjälpa till lite, sa jag käckt till svar.

Tystnad igen. Hon tog sin hand och nuddade mitt hår. Sen såg hon på mig, länge, länge. Alldeles tyst.

- Men du har fina ögon! utbrast hon sen.

(Underförstått, mitt hår var det gräsligaste hon sett men hon kunde inte med att såra mig, så go!)

Kommentarer
Postat av: Anna

Lillo goa tanten! Hon försökte verkligen att inte såra dig. Se jo.

2009-02-17 @ 08:46:32
URL: http://mejamums.blogg.se/
Postat av: K

Hihi, sweet Gillar old ladies! :D Blir kuuul imorgon, ser fram emot det. Är på så j-vla dåligt humör och trött på allt just nu, lite fika piggar nog upp. hungrig Kräm!

2009-02-17 @ 14:45:05
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0