LOV!

NU.
Nu äntligen har jag också sportlov. Har inget arbete inlagt förrän på måndag, det är en hisnande känsla.

Tog nästan och tömde komp.kontot idag och lämnade jobbet redan vid elva snåret. Trots att jag var där så kort stund hann jag med att bli både utskrattad och nerspydd. 
Det värmde dock gott i hjärtat då det var en väldigt liten herre som var med sin mamma och hälsade på. De planerade att ta en tur till "Det jättestora möbelvaruhuset" så då åkte kompen och jag hängde med.

Fick med mig nya gardiner till sovrummet. Hoppas det äntligen kan bli bra.

Linn är därför i ett lätt lyckorus.  Jag undrade om hon ville ha mina svarta paneler i sitt rum och hon mumlade fram ett närmast lyriskt - JA!
(Svart är nämligen coolt och fränt just nu...)

När jag hämtade dagis hade jag tur som en tok. Där satt alla barnen i ring ute och grillade korv. Och jag blev bjuden! Fick en egen festis på köpet. Lyx.
I gengäld lovade jag dem en ny kasse björkved så de kan grilla lite mer.

Nu har jag mockat och njutit av kaffe som Julia serverade mig vid bordet. Nu ska vi leka "Hela havet stormar" med våra gardiner.
Just nu är jag glad att det är vinter och kallt för då slipper jag putsa fönstren. Det gör jag en annan dag, kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0