Mmmm.

Kväll.
Hå och hej vad fort den här dagen har gått. Först lite  arbete. Jag vet inte vad som har hänt på "sjukan" men denna måndagen går till historien som den lugnaste måndagen sedan tidernas begynnelse.

Flexade därför ut lite tidigare och hann in och inhandla ett par vantar till Lovis innan hämtning. Alla hennes vantar är borta. (Om vi lämnat ett par nya fina röda Didriksson som bo-märke någonstans så hojta till, vi har letat överallt).

De nya vantarna kom väl till pass. Precis när vi körde in på vår väg var ingen mindre än självaste Felix på väg ut i snöhögarna. Lovis hoppade därför av i farten.

Jag och Helené satte oss sedan i snön och drack kaffe. I solsken! Det blir jag lycklig av. Lite mer värme i solen och mina fräknar kommer att poppa upp fortare än grässtråna hinner växa. Barnen röjde järnet. Jag förstår inte deras glädje över snön men jag glädjer mig åt att de gillar den (hängde ni med?).

Nu har jag hällt upp pyttelite vin. Nej, jag dricker inte ensam, barnen är hemma. Martin ligger på något hotell någonstans och just idag är jag inte det minsta avis. Imorgon har vi en lång, ledig dag framför oss. Vädret får avgöra vad vi hittar på. Borde klippa lite äppelträd.

Men jag ska inte göra allt jag borde. Ska försöka göra det jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0