Nej, det finns gränser!

Min flicka var superbäst hos doktorn. Visade upp sitt öra i samma ögonblick han klev in genom dörren. Småprat med totala främlingar ligger inte för henne.

Han fick lyssna på hjärta och lungor också utan ett knyst från Lovis. Sen kom spateln fram.

- Tänkte att jag skulle lysa lite med min ficklampa och titta i din hals, säger doktorn
.
- Nej, säger Lovis alldeles lugnt.

- Får jag inte det?!, undrar doktorn, förvånad över denna vändning

- Nej, för jag har inte ont där....!

Jag såg doktorns leende och anade att Lovis psykade ut honom med sina stora oskyldiga blå ögon, (den där blicken som till och med får mig att servera en kaka eller godisbit).

- Nehej, du har inte ont där... då kan vi väl hoppa över det då, (Lovis blir nöjd).

Eftersom hon var stygg i ena örat fick vi följa med doktorn för att få ett recept. Om hon inte blir bättre av sig själv de närmaste dagarna ska vi ta en PC-kur, annars slipper vi (hoppas vi slipper, hoppas vi slipper!)

Nu var hon mer bekant med doktorn så när han kom med receptet snappade hon snabbt som ögat tag i det. Sen ville hon hem. Allt var över på 10 minuter och jag var väldigt stolt. ( Nu slapp vi ju iofs stick i fingrar och halsprov, det kan vara lite marigt men duktig var hon!)

Så nu hoppas vi på ett naturligt och snabbt tillfrisknande!

Kommentarer
Postat av: Annika

Lovis=duktig! Imponerande läkarbesökmåste jag säga!



Melodifestivalen...fy va dåligt! Så bara ngt bidragoch sedan sammanfattningen. De va de värsta jag sett. DÅLIGT! Håller med dej helt och hållet. De ska vara en tävling och vinnare som går vidare. Nu är de 40 tävlingarmed 20 vinnare som ska tävla hit och dit...jag hänger inte med. Nä, den hoppar vi nästa gång.



Hoppas ni blir friska länge framöver. Virus sänker en i bott när de aldrig ger sig.

2009-02-09 @ 11:33:37
URL: http://malteser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0