Skojade bara...

Jo, jag hade glömt bort att det finns saker och ting som plötsligt kan grusa dagen.

Magsjuka.

Tack för den passningen!

Är faktiskt inte säker på att den lilla flickan har magsjuka. "Racer-bajs" x 2 på dagis. Päron x 2 här hemma igår. Plus lite päron till mellis på förmiddagen på dagis idag. Kan förklara allt, hoppas att det är päronen!

Den lillas mage har havererat förr pga päron. Så nu finns det två onda frukter. Bananer och päron, vem hade kunnat ana det?
Hon är hur som helst pigg och leker nu på sitt rum. Jättesur på mig för att jag ställt in mycket efterlängtat fika under eftermiddagen.

Men Om det är magsjuka är det ändå bäst så här. Jag vill inte vara skyldig till att ha smittat ner ytterligare två småbarns familjer.

Så nu är dagen inte lika fantastiskt rolig längre. Den ljuva musiken jag haft i huvudet hela dagen är som bortblåst. När de ringde från dagis riktigt hörde jag ljudet av en gammaldags vinylskiva som brutalt får stiftet kört åt sidan och repar alla spår.
 
(Förklaring till yngre, förr trycktes musik på runda svarta vinylskivor, 6 spår på varje sida. Dessa avlyssnades med hjälp av ett vasst stift av diamant. Om man drog stiftet över skivan blev det ett fasligt väsen och skivan förstördes. Väldigt opraktiskt, därför uppfanns MP3 formatet så man kan få plats med 8000 låtar i ett minne mindre än ett lillfinger. Tåligt för repor och visst yttre våld. Däremot tålde vinyl att torkas av med vatten. De höll fint även om de fick en grogg över sig på en fest.....)





Obs, kraftigt förminskad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0