Solen

Solen skiner idag. Det är fortfarande lite dis och dimma men jag anar en klarblå himmel om en timme eller två.
 
Idag ska äppelträdet klippas. Så är det bara. Bättre tillfälle finns nog inte. Inget av barnen har kommit med några önskemål om aktiviteter så då kör jag mitt tills något annat sägs....

Jag tror de stora har blivit stora. Loven de har behöver inte längre vara fullpackade av aktiviteter. Sovmorgon, morgonrock fram till lunch och en hel del filmtittande är vad de vill ha.
De är trötta. Ett status de kommer att ha säkert tio år till.

Men igår pimplade de med farfar. Tyvärr fick de bara en aborre. Farfar hade varit ute tidigare i veckan och dragit upp ett 30 tal. Julia muttrade att han fiskat slut på dem....


Så nu ska jag njuta av mitt morgonkaffe och samla mod för att gå upp i de halkiga träden. Om någon tror att jag är vig kan jag meddela att även stelheten i min arma kropp begränsar min framkomlighet i träden en smula....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0