Tyst

Sitter här med mitt kaffe efter maten.

Lovis är hos Felix och leker. Hon har bestämt sig för att äta där idag. Där serverades köttfärsbiff och det älskar hon, sa hon själv.
Igår vägrade hon att ta en smula av pannbiffarna Martin lagat. Undrar var skillnaden ligger....Äta borta kanske?

Linn pluggar mitt emot mig till ett engelska-prov. Inte av fri vilja direkt men måste man så måste man....

Julia borde plugga hon också men har lite svårt att slita sig från datorn. Jag förstår.

Martin väntar vi på, blev visst lite övertid. Så kan det bli när man har chefen med sig hela dagen. Han är nog inte bitter.

Så här sitter jag och bevakar min flitiga student så hon inte avviker från studierna och väntar tålmodigt på den andra, inte fullt så hängivna.

Kvällen blir lugn. Orkar inte så mycket annat dagar som tillbringats på arbetet. Fast idag har det varit en bra dag. Men tidig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0