Upprepning

Historien upprepar sig.

Linn ska på disco ikväll med sin bästa vän.
Klädseln är uppgjord sedan tidigare, hängselkjol, vit tröja under, vita tights, svarta benvärmare och likadan frisyr.

Log inombords först och tänkte töntigt.
PANG!
Minnesbilder av mig själv med mina kompisar slog ner som en bomb. Fyra fjortisar, iklädda bleka Levi´s jeans och likadana BALL-tröjor.... Dansade i ring och var hur fräna som helst, trodde vi då.

Det går i cirklar tydligen och världen ändras inte ett dugg.

Kan även meddela att jag redan nu vet att Linn kommer bli en Pub-tjej.
Hon förklarade att hon inte alls går för att dansa utan för att prata med folk och umgås med vänner.

Pappas flicka, helt enkelt.

Han dansar inte gärna ens onykter.
Mor i huset lämnade inte dansgolvet frivilligt om det var en bra DJ, endast för vätskepauser i baren, möjligtvis. Men den tiden är förbi. Jag är inte lika sugen på att gå ut längre.

Framför allt är jag livrädd för dagen efter nu för tiden.

Kommentarer
Postat av: °• Ida Josefin Engdahl

Hejsan! fin blogg. Du jag behöver lite hjälp angående håret :) Lös mitt inlägg och skriv om du vill :)

2009-02-13 @ 19:44:15
URL: http://cinderellastoryy.blogg.se/
Postat av: K

Dagen efter är ett rent helvete...huuu. Förr i tiden kunde man iallafall ligga däckad hela söndagen plus halva måndagen. Numera - no can't do. :-o

2009-02-13 @ 20:00:04
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: Anonym

elliot lekte kacken när han va på disco.....

2009-02-13 @ 20:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0