Is-kyla

-14 grader ute. Inte jättemysigt att vara ute då inte.

När jag drog upp rullgardinen i vårt sovrum var hela ena rutan täckt av rimfrost. På insidan. Det är den rutan som är trasig så vi har bara englas där. Ska inte berätta detta för Martin, han tycker att vi har för kallt i sovrummet. Han får inte sätta på elementet och jag öppnar gärna och vädrar innan vi lägger oss.
Anar att det blir slut på det om han får syn på frosten.....

Nu öppnade jag fönstret lite (i smyg förstås) och hoppas på att frosten genom ett mirakel ska försvinna innan Martin går in dit.....

Med tanke på utetemperaturen känns det extra bra att vi har varit ute i två dagar och i dag har inomhus aktiviteter på agendan. Först blir det dop och efter det fika. Ska bli kul att träffa den andra sidan av släkten lite grann. Vi brukar mest ses på skolavslutningar och konfirmationer annars men en ny generation har fötts så nu är det dags med dop.

Ska inte sticka under stol med att jag vill ha lite bröllop också. (Hör ni det?)

Nu ska jag njuta av mitt morgonkaffe och sedan bege mig ut i vinterlandet och mocka. Vilket lyxliv jag lever.

Kommentarer
Postat av: Anonym

FEL.... det var fantastiska 2 timmar på isen, ingen vind bara sol.....

2009-01-04 @ 12:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0