Sött

Igår tog Julia in hästarna tillsammans med en kompis.

De var ute länge men sen kom Julia stormande in och jag blev rädd att något gått snett där ute. Så var det inte, tack och lov utan en incident som sände hästana till en högre nivå för Julia.

- Mamma, kan Maja tänka?!, sa Julia, helt upprymd.

- Klar hon kan, blev mitt svar (hästar tillhör måhända inte landets begåvnings-reserv men ändå...).

Fick sedan höra en söt historia.
Maja hade buffat till Julia, sedan lyft huvudet över boxkanten in till Havanna och tittat på kaninen med öronen framåt. Julia begrep ingenting.
En ny buff av Maja.
- Vill du gosa med kaninen?!, undrade Julia då, (det har hänt förut).

Sagt och gjort, Julia lyfte upp kaninen och Maja snurrade runt mulen i pälsen en lång stund, sen var hästen nöjd. (Det var nog inte Stampe, han blir ganska tilltufsad av de här kel-stunderna med en häst + full i betfor!).

-Mamma, Maja vill ha en egen kanin!

Där kände jag att det söta tog slut. Kändes väldigt mycket som ; JAG vill ha en ny kanin till. Maja får faktiskt nöja sig med att gosa med Havannas kanin framöver, jag har redan två kaniner och önskar inga fler.....


Kommentarer
Postat av: Annika

Men va gulligt med hästan och kaninen :) Skulle vilja se och skratta! Djur kan verkligen överskatta och få en på bra humör.

2009-01-28 @ 18:57:54
Postat av: K

Sweeeeet!!

2009-01-28 @ 20:31:02
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0