Stora

Mina stora flickor är sjuka. Rejält förkylda. Helt igenmurade i näsan och halsen. Stackars krakar.

Det fina med att de är så stora är att man kan pyssla och skämma bort dem när de är sjuka på ett annat sätt än när det gäller småbarn. Då blir det mest en överlevnads fråga för mig som förälder. Gråt och trassliga nätter.

Julia och Linn snyter sig själva om natten, tar nässpray och panodil när de finner behov av det. Inser vikten i att få i sig vätska och dricker självmant.

Sen har de kommit på en härlig förkylnings dryck, 

Thé med upplösta halstabletter i.

Om det hjälper vet vi inte  men det luktar jättegott i hela huset.

Nu ska jag skämma bort dom lite.

Kommentarer
Postat av: zanna

usch, stackars krakar...inte kul med förkylning! Elliot har också åkt på nåt snor/hostskit, men än så länge verkar han pigg i alla fall..peppar peppar Förresten, hur länge efter man fått bebis måste man vänta innan man lämnar plasma månne? Jag har ju lämnat förut men gjort uppehåll ett par år jag med, det där med egentid verkade intressant.. ;) kram!

2009-01-13 @ 10:04:23
URL: http://klemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0