Att meddela sin frånvaro

Sitter här med morgonkaffet.

Ler lite åt gårdagskvällen. Gick ut och kikade på dammen igen när Lovis somnat, skulle bara titta, inte greja mer. Gick ut vid nio och kom in kvart i elva, grejade en hel del.... Julia hade hängt med kompisar hela kvällen och jag funderade på att gå och hämta hem henne, ovanligt att hon glömmer tiden, (hon skulle vara hemma tio). Linn sov hos en kompis och Martin var på lite jobb så huset var väldigt tyst igår.

När jag kommer in låg en söt lapp på spisen:

Mamma!!
Var har du varit??
Jag har letat i hela huset och TV;n var på. Lovis var ensam.
Du kunde ha skrivit en lapp!
Väck mig när du kommer hem igen!!/ Julia

(Kom hem 22.10, förlåt)

Stackarn, arg och irriterad på sin mamma. Hon glömde tyvärr att gå ut på altanen, då hade hon ju sett mig. Hon fnissade när jag gick upp till henne och berättade var jag varit, så jag är förlåten.
Jag glädjer mig över meningen "Du kunde skrivit en lapp!", det är något jag tjatar om att de ska göra när de går till kompisar.
Men nu kan hon iallafall! 1av 3 inskolade i lappsystemet - inte illa.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0