Överlevare

Ja, då var det gjort, första dagen som vikarie. Det gick väl inte alls särskilt bra (knappast bara mitt fel),  för att lyckas skaffa sängar på CSK på sommaren får jag väl höra av mig till försvaret. Deras tält är väl tolv-manna, med kamin?

Väl hemma med ett huvud som påminner om sockervadd hittar jag Martin och svärfar i vedhögen. Ta mig tusan har de inte gjort klart hela årets ved och är inne på nästa!
Belönade dem bums på kvinnors vis med en middag med efterföljande kaffe. Krafterna återvände på de urlakade och nu är de på´t igen. Jag säger då det. Själv tog jag ett vinglas till maten som jag sippar på än och har inte minsta plan på att gå ut till dem, (jag passar Lovis heter det).

Imorgon blir det ledigt och jag planerar att se lite hemvändande semester-firare. Kaffe och skvaller blir det nog. Och bus för de under 105 centimeter.

Nä, nu måste jag göra något vettigt, får lite dåligt samvete. Tvätt och disk.. Nu kommer jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0