Skymning

Jag längtar lite till Augusti. När kvällarna mörknar. Det  tycker jag om, sommar-mörker.

Det sägs att norden är så fantastiskt med sina ljusa sommarnätter. Men jag gillar dem inte. Det är svårt att sova och det är inte särskilt mysigt heller. Att sitta på altanen i augusti, med levande ljus på bordet, det är däremot något jag tycker mycket om. Varma kvällar. Trevligt sällskap (som min egen man, ibland vänner), lite lågt småprat, något gott att äta, något gott i glasen. Att framåt natten gå in och hämta strumpor och en kofta och sedan sitta där, medan natten omsluter en. Det är underbart.

Det är det som är så härligt och fint utomlands. De varma, mörka kvällarna med sina vackert upplysta uteserveringar. Det är mysigare med mörker omkring. Det är ju helt omöjligt att skapa mys på kvällstid om sommaren i vårt land när solen står högt på himlen ända till elva på kvällen.

Tyvärr är August snart här, det innebär ju att sommaren återigen har runnit iväg så det är ett visst vemod med Augusti. 

Men nu kom grannen. Vi ska avnjuta ett glas vin i solsken. Det går bra det med!

Kommentarer
Postat av: Anonym

blää för strumpor

2009-07-20 @ 19:43:22
Postat av: zanna, robin & elliot

GRATTIS på födelsedagen idag Linn! :)

Kram från oss!

2009-07-21 @ 08:30:46
URL: http://klemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0