Svartmålade

Jaha.

Så svartmålar Expressen en hel yrkeskår. "Mörkertalet är stort...." Nu kommer varenda patient tro att jag missbrukar piller varje gång jag ser trött och sliten ut (varje morgon i princip) eller har svårt att få fram rätt ord. (Vilket inte är ovanligt när hjärnan har lättare att ta fram de latinska termerna men jag måste prata svenska med patienten för att de ska förstå situationerna till fullo).

Hur många onyktra chaufförer finns det? Piloter? Då hängs aldrig alla ut på det här sättet, för så känns det. Som att vi sköterskor som yrkeskår är potentiella missbrukare bara för att vi är just sköterskor. Pga av att några haft problem att hantera alla tabletter som bokstavligt talat omger oss från golv till tak flera timmar per dygn.

Hoppas att allmänheten förstår att det är en minoritet som har haft problem. Att de förstår att den stora mängden av sköterskor trots allt har så mycket kunskaper om de preparat vi dagligen hanterar att vi helst aldrig vill ta något av dem, varken som tablett eller injektion.

Kommentarer
Postat av: Annika

Först och främst: STORT GRATTIS TILL SEMESTERN!!!

och för de andra så håller jag helt med dej. Bara för att en har problem betyder inte de att ALLA har de även om de kan låta så. Grrrrr.....

och för de tredje: du är ALLTID välkommen in på en kaffe :) Slå en pling så sätter jag på kannan. Dricker ju inte själv och kaffet tog slut idag men...lovar att jag ska ordna nytt till du kommer ;) Kan dock inte lova ordning och reda....

2009-07-19 @ 21:11:14
URL: http://malteser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0