Telefonväckning

Icke beställd.

På mobilen oxå som aldrig varken ringer eller piper i vanliga fall (alla vänner som verkligen vill mig något ringer hem, mailar eller skriker. Det är väl känt att mobilen och jag inte umgås privat.). Därför befann den sig väldigt långt ifrån min sovande själ.
Det envisa ringandet gav sig inte så av rädsla att lill-skrutt skulle vakna hävde jag mig ur sängen och tog mig ner på ett högst ograciöst vis.

- Hej det är från DHL, jag har en leverans till dig.
(Tjoho - redan idag! Lycka,lycka, gruset for ur ögonen med en smäll i golvet).
- Ska du ner till Kil idag så jag kan lämna paketet där?

Då surnade jag till ganska omgående. Hemleverans är inte 1½ mil från ytterdörren. Inte alls. Min kaffe tomma hjärna muttrade att han nog fick göra sig besväret att komma hit, "för jag tror inte att någon av oss i familjen ska till Kil de närmaste dagarna".
Detta var ju en ren lögn. Finns inte en dag som inget ärende måste uträttas i byn. Alt. åker vi förbi eller skjutsar ungar. Men rätt ska vara rätt. Har jag betalt för hemleverans så har jag!

Tyvärr ska jag jobba idag så jag kan inte leka med innehålllet i mitt paket. Har äntligen köpt en riktig dammduk och ska piffa lite till fiskarna därute. Utbygge minsann!

Ser fram emot min lediga morgondag. Då ska det grävas och grejas med stenar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0