Borta bra...

Sitter i köket, själv. Observera, inte ensam. Det är stor skillnad på dessa ord tycker jag. Själv = njutbar situation för mig med många barn. Ensam = inte egenvald egentid.
Här hemma sover alla efter lite nattsud igår, Lovis kom inte i säng förrän kl tio, det är sent för henne.

Efter några nätter i husvagn njuter jag av de kvadratmeter vi ändå förfogar över. Jag önska mig allt som oftast en fet herrgård men nu efter en husvagnstur så känns även detta hus otroligt stort *ler*
Igår kväll stod jag och Martin och borstade tänderna bredvid varandra och jag kunde krypa ner på min sänghalva medan han gjorde det samma på sin sänghalva. Ingen kö-bildning alls.

Så jag sitter här i köket, med mitt kaffe. Altandörren står öppen, svalorna drillar något helt otroligt i skyn. Jasmin-busken doftar ljuvligt ända in hit och jag njuter av varje sekund.

Kvickslivret segar sig upp, sakta men säkert. Redan upp på 22 grader. Det får bli en dag på stranden.

Det är så märkligt här. När det är kallt ute, så spär vinden på det och skapar iskyla utanför. Nu, när det är varmt, går inte ens en bris över gärdena. Då vi saknar träd blir värmen i det närmaste outhärdlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0