Lätt och gott

Med lätt menar jag som vanligt enkelt... inga light produkter i mitt kylskåp. Ett litet gott tips från mig.


Ägg och räkor (6 pers)

12 hårdkokta ägg
400 g skalade räkor,
6 dl Vit gräddsås (gör som vanligt, lite salt och vitpeppar i bara)
Dill-knippe
2 st Barkis
Olja

Grovhacka äggen, lägg i en ugns-form. Strö över grovt hackad dill, lägg på räkorna. Häll över den vita såsen. Ta ur inkråmet på barkisarna och lägg över hela formen.
Ringla över olja och grilla i ugnen tills brödet är härligt rostat.

Servera med sallad


Väldigt gott, enkelt att dubbla (trippla) om man blir många. Går utmärkt att förbereda ända fram till barkisarna (de blir uppblötta annars) så väntar man gäster kan det vara bra att inte spara allt till sista sekunden (finns nog med sysslor då iaf!).

Vi har haft den på midsommar ibland, till fredags-mys i familjen, till gäster, och idag till lunch. Bra mat i många lägen.

Smaklig spis!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Imorron med!!! Annars blir jag sur! ;) Nejdå men den är sjukt god!

2009-06-18 @ 14:03:13
Postat av: K

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

2009-06-18 @ 17:20:20
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0