Måndag

Trots hyggligt bra bemanning var det Måndag på jobbet. Allt löste sig dock och nästa skift löste av.

Här hemma har jag imponerat stort på min lilla flicka. Storögt tittade hon på när jag klippte ut ett hjärta ur ett dubbelvikt papper. Stärkt av detta klippte jag även ut en snöstjärna av en vikt cirkel och hennes beundran visste inga gränser.

Jag solar mig förstås i glansen - ett kort tag - snart gör hon mycket finare stjärnor än jag.


Nu vill jag gå ut och få en nypa frisk luft. Kanske sätta ner några blommor som jag fick av grannen igår.

Sen blir det soffa och Nip/Tuck. Höll på att göra bort mig rejält igår och fick rusa upp ur sängen. Jag programmerade allt så ordentligt medan jag borstade tänderna, sen fick jag hjärnsläpp och bröt all ström till TV-grejerna och kröp ner under täcket. Lyckligtvis kom jag på mitt misstag och kunde rätta till det innan katastrofen var ett faktum. Så 45 minuter underbart, galen såpopera finns till mig och Martin ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0