Rekord?

Fryken, vid Hagudden, var idag 25 grader.

Jag kom dit, bredde ut min filt, ställde ner korgen med kaffe. Gick sedan fram till strandkanten och stoppade försiktigt i tån, risken för köldskador är nämligen överhängande i denna djupa sjö.

Mycket förvånad stoppade jag i hela foten. Det var varmt! Forsatte sedan bara att gå, rakt ut, tills det gick att simma.

Underbart.

Jag förstår inte hur Fryken kan vara varmare än Abbortjärn. Men jag njöt, badade fyra gånger, jag, badkrukan. Jag dök innan jag for hem, har jag inte gjort i sjön på väldigt många år.

Nu är jag hemma igen. Längtar efter ett dopp till. Men nu orkar jag inte fara iväg, tappar upp ett kallt bad istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0