Skolavslutning

Krus-tänger, nagel-lack, frukost i en röra och kläder hängandes på stolar i hela köket. Det är ordning och reda hos familjen när det vankas kyrkbesök... *fniss*

För till kyrkan ska vi. En liten fin kyrka i Frykerud. Jag har vid ett flertal tillfällen undrat varför jag inte gifte mig i den och ´hade lovis dop där. Den är så charmig att jag trivs i den.

Hur som helst - måste nog hjälpa till lite med allt möjligt här i köket. Inte minst behöver jag själv få på mig något annat än Snobben-pyjamasen.

Och gråta i kyrkan. Det kommer jag att göra. Varje år, när de ljusa barnrösterna sjunger de första tonerna på "Den blomstertid nu kommer" rinner tårarna över och så sitter jag där sen, randig i ansiktet.
Sedan barnen kom har jagblivit väldigt lättrörd.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Hahaha, jag har inga barn men blir lätt rörd och grinar som en liten unge till "den blomstertid..." ändå. Funderar på om det vänder den dagen jag får barn eller om det kan bli ännu värre ;)

2009-06-12 @ 14:50:05
URL: http://underbarafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0